Joe Chal vel Chalubowicz
Joe Chal vel Chalubowicz
Joe Chal Joe Chal
643
BLOG

Joe Chal – Oszustwo uczelniane w Grudziądzu?

Joe Chal Joe Chal Polityka Obserwuj notkę 2

                                                   

 

                                    UMK – Zamiejscowy Ośrodek Dydaktyczny w Grudziądzu;

 

 

Jeszcze przed Panem Malinowskim każdy Prezydent nadymał się na słowa: “Fila UMK w Grudziądzu – zalążkiem pierwszej uczelni wyższej w mieście”. Otóż nigdy takiej filii tutaj nie było i nie będzie z udziałem tej uczelni, ponieważ UMK nie ma prawa tworzyć takich jednostek– wyjaśnił w rozmowie ze mną Jego Magnificencja Rektor UMK w Toruniu wiele lat temu.

Ale włodarze naszego miasta w ten sposób mydlili oczy i utrzymywali w kłamstwie społeczeństwo dobrze wiedząc co w trawie piszczy. W Grudziądzu był tylko „UMK – Zamiejscowy Ośrodek Dydaktyczny, który kiedyś miał polot wśród młodzieży naszego powiatu.

Zmarnowano w Grudziądzu wiele milionów złotych, ciągnąc ten bezmyślny projekt, który nie miał żadnej szansy powodzenia.

Przynajmniej Prezydent miasta miał na tyle odwagi i podjął w ostatnich dniach decyzję zakończenia tej „farsy uczelnianej” i rozwiązania umowy miedzy miastem a UMK.

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=%2F20130416%2FGRUDZIADZ01%2F130419400

Gdyby te pieniądze zostały spożytkowane w budowanie nowej małej uczelni wiele lat temu to jestem przekonanym, że już pod koniec lat 90-siatych byłaby tutaj dobrej klasy uczelnia wyższa z prawdziwego zdarzenia.

Od wielu lat w rozmowach w ratuszu dawałem do zrozumienia, ze jestem gotowym pomóc tak jak pomogłem WSP w Bydgoszczy przekształcić się najpierw w Politechnikę a potem w Uniwersytet Kazimierza Wielkiego. Nie było to łatwe zadanie, ponieważ zadeklarowałem się aby doprowadzić do porozumienia miedzy uczelniami w Bydgoszczy i na antypodach w konsekwencji czego zaangażowano 20 naukowców z mojej uczelni w Newcastle, Australia w Wyższej Szkole Pedagogicznej, wydzial anglistyki na pełnych etatach za bardzo małe pieniądze.

Nie była to prosta sprawa ale udało mi się ją dopiąć i tym samym uczelnia bydgoska spełniła wszystkie wymagania stawiane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej aby stać się Uniwersytetem.

Ale wracając do naszego kochanego miasta Grudziądza i mieszkańców – wyraźnie widać, że nie po raz pierwszy włodarze puścili wszystkich w „TRĄBE”!

 

Joe Chal
O mnie Joe Chal

Jestem prezesem i fundatorem Polsko Australijskiej Fundacji działającej na Rzecz Zdrowia i Rozwoju Dziecka. Prowadzę badania naukowe na temat „Autyzmu” (rehabilitacji) z wykorzystaniem komory hiperbarycznej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka