Joe Chal vel Chalubowicz
Joe Chal vel Chalubowicz
Joe Chal Joe Chal
1144
BLOG

Joe Chal: - Günter Grass: Facebook to wielka "Bzdura"!

Joe Chal Joe Chal Kultura Obserwuj notkę 8

              

                   Foto: Günter Grass - najbardziej znany piszący autor niemiecki;

 

Laureat Nagrody Nobla, ulubiony niemiecki zrzędliwy starszy pan Günter Grass człowiek żyjący ze swej reputacji wyraża się i doradza wszystkim co myśli, wezwał ludzi aby zdystansowali się od Facebooka i od tej "całej bzdury".

W kraju najbardziej znany autor rozpoczął atak na portale społecznościowe i współczesne technologie w wywiadzie, w którym powiedział, że zamysł jest taki, iż stale jesteśmy w kontakcie - i być może pod stałą obserwacją - to "odrażające".

Mówił w video-konferencji w wywiadzie dla Muzeum Artyzmu Współczesnego Louisiana w Humlebaek, Danii, współpracującym z niemiecką polityczną stroną internetową - Cicero Online.

85-latek, który zdobył Nagrodę Nobla w dziedzinie literatury w 1999 roku, powiedział, że był zaskoczony, że zbyt mało osób odeszło od Facebook i sieci społecznościowych a skandal NSA ujawnił masowy program szpiegowania i nadzoru ludzi online przez amerykańskie i brytyjskie służby specjalne.

"Z najnowszych badań wynika i zaskakuje mnie, że miliony ludzi nie dystansują się od Facebooka i z tymi wszystkimi bzdurami a wręcz przeciwnie lgną tam mówiąc: " Ja chcę mieć swój Facebook. "

Grass powiedział, że rozmawiał ze swoimi ośmioro dziećmi i 18 wnukami o Facebooku, które doprowadziły jego do całkowitej niechęci do niego. Powiedział: "Mam pewne zastrzeżenia, gdy jeden z nich mówi mi, że jestem na Facebooku ... Mam 500 znajomych. „Ktoś, kto ma 500 znajomych nie ma przyjaciół wcale"

Autor powiedział, że online i wirtualne doświadczenia nie mogą być zastąpione bezpośrednimi doświadczeniami.

"Czuję się trochę jak dinozaur", przyznał. "Ja jeszcze piszę moje rękopisy ręcznie. Następnie przepisuje je na mojej starej maszynie do pisania - Olivetti. Nie mam komputera w moim gabinecie. I nie mam nawet telefonu komórkowego. "

Dodał: "Jeśli chcę, informacje to stać mnie jeszcze aby podjąć wysiłek i zrobić badania czytając książki, w bibliotece. Wiem, że to wszystko jest nieco wolniejsze i nowoczesnymi urządzeniami można by przyspieszyć tą pracę. Ale literatury na przykład - nie można jej przyspieszyć podczas pracy z nią. Jeśli tak zrobimy to stracimy wiele na jakości".

 

 

 

W artykule zaczerpnięto pewne informacje z niemieckich mediów jak i ze źródeł własnych.

 

Joe Chal
O mnie Joe Chal

Jestem prezesem i fundatorem Polsko Australijskiej Fundacji działającej na Rzecz Zdrowia i Rozwoju Dziecka. Prowadzę badania naukowe na temat „Autyzmu” (rehabilitacji) z wykorzystaniem komory hiperbarycznej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura